1.อาจเป็นเพราะอุปกรณ์บางตัวมีปัญหา ลองถอดออกดูแล้ว restart ใหม่
2.ไป stop service->Printer Spooler ดู แล้วเข้าใหม่สังเกตุอุปกรณ์ที่มีปัญหาแล้วถอดมันออกซะ
อย่าลืม start service คืนด้วยนะ
อีกวิธีไปเจอในเว็บเลยเอามาฝาก
Make sure that all printers are unplugged from your PC during this
time:
Click Start,
type "Services.msc" (without the quotation marks) in the Search box and
press Enter.
Double-click
"Printer Spooler" in the Services list.
Click Stop
and click OK.
Click Start,
type "%WINDIR%\system32\spool\printers" in the Start Search box and press
Enter, delete all files in this folder.
Click Start,
type "Services.msc" (without the quotation marks) in the Start Search box
and press Enter.
Double-click
"Printer Spooler" in the Services list.
Click on
Start. In the Startup Type list, make sure that "Automatic" is
selected and click OK. After that, head to the
Control Panel. Go to Administrative Tools. Go to Print
Management.
Expand Print Servers
Expand your PC
Click on Drivers
Delete anything related to an actual driver for this printer
Click on Printers
Delete the Printer if it is listed. If you receive errors trying
to remove it, let me know and we will need to do more.If not, reboot
your PC and attempt to open Devices and Printers again.
วันศุกร์ที่ 6 เมษายน พ.ศ. 2555
สมัครสมาชิก:
ส่งความคิดเห็น (Atom)
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น